Thursday, September 25, 2014

Hidup Sekarang

Assalammualaikum semua. (Ada orang bacakah?)

Sangat lama saya tinggalkan blog saya ini.

Bukan lupa, tapi tak ingat.

Hidup kadang-kala sangat busy.

I am one step ahead towards my goal.

Saya dah sambung masters. ALHAMDULILLAH.

Allah bagi saya rezeki awal daripada rakan2 yang lain untuk sambung belajar. Segala Puji Hanya Untuk ALLAH.

Dan saya kenal seseorang dengan dipanjangkan perkenalan ini sehingga ke jinjang pelamin. INSYAALLAH jika ada jodoh.

Jika tidak, teruskan hidup untuk setapak lagi merealisasikan impian saya untuk memiliki PHD sebelum berumur 35 tahun.

Tahu impian itu berat, iya saya tahu.

Tapi tiada yang mustahil dengan adanya keyakinan kepada ALLAH.

Jika direzekikan saya untuk menyambung lagi kepada peringkat doktor falsafah, maka ALHAMDULILLAH.

Jika tidak direzekikan, maka SUBHANALLAH. ALLAH ada perancangan yang lebih baik untuk saya.

Harapnya diberikan kekuatan untuk meneruskan perjalanan yang bakal lebih mencabar.

Bagi dia yang saya sedang kenal, jika ada jodohnya maka bersatulah kita.

Jika tidak, jangan berhenti bekerja untuk menggapai impianmu.

Awak antara yang terbaik yang pernah saya kenal.

Dengan dia saya semakin bersemangat untuk lebih positif dan fokus untuk menggapai apa yang saya impikan.

Seperti mana dia yang tidak pernah penat dalam mengejar impian besarnya.

Dia buat saya ingin mencontohinya dalam ketekunan bekerja, dalam ketaatan kepada Tuhan, dalam kepatuhan kepada ibubapa, dalam kematangan dalam pemikiran dan perbuatan dan juga berhati-hati dalam pemanduan.

I'm made a gamble to get to know him, when that time i'm not ready for a relationship with anyone.

But, i think i've made a right decision to get to know him.