Monday, January 9, 2012

Tuhan Aku Rindu Dia

Dia yang tidak pernah ku temui
tiba-tiba menyentuh sanubari ku yang paling dalam
saat aku terkenang akan Dia
air mataku jatuh bercucuran

oh hatiku sepi tiba-tiba
terasa ingin berjumpa
terasa ingin bertemu
terasa ingin bersua

Tuhan temukan hambamu
dengan Dia yang ku rindui
walau sedetik
walau sekejap
walau seketika
walau di dalam mimpi

namun aku sedar
itu tidak bisa

maka Tuhan
beri aku cahaya 
agar dapat ku terangi jalan-jalan yang suram
beri aku kekuatan
agar dapat ku melangkah gagah ketika kaki ku goyah
beri aku harap
agar dapat bersinar harapan yang layu

Dia yang menyayangiku terdahulu
Dia yang mengasihiku terdahulu
Dia yang merinduiku terdahulu
Dia yang mencintaiku terdahulu

Ingin ku bersamanya disana
Ingin ku tatapnya disana
Ingin ku temunya disana

Satu ingin ku ucapkan padanya
aku rindu padanya
aku cinta padanya
aku sayang padanya
aku kasih padanya 

semata-mata kerana ALLAH
walau kita tidak pernah bersua

perjuangan mu
tanda kasih mu pada ku
kesakitan mu
tanda cinta mu pada ku
kesengsaraan mu
tanda sayang mu pada ku

aku sayang
aku rindu
aku kasih
aku cinta 
pada mu Ya Rasul Allah Muhammad bin Abdullah 
walau kau yang ku kenal
hanya pada nama dan perjuangan mu


Nur Zulieqha Mad Amin
Keningau, Sabah
(29.10.11- 12.12 am)

No comments: