Wednesday, January 4, 2012

Bahagiakah Aku Ini?

aku ingin bahagia kak,
lantas bagaimana ingin ku anyam jalur-jalur bahagia jika tali-tali derita mengunjungiku tidak sudah sudah,

aku ingin bahagia kak,
lantas bagaimana ingin ku corakkan warna bahagia jika hitamnya derita terpercik di kanvas hidupku,

aku ingin bahagia kak,
lantas bagaimana ingin ku gapai bahagia nun jauh disana jika dekatnya derita disisiku,

aku ingin bahagia kak,
lantas bagaimana ingin aku dendangkan lagu bahagia jika senandung derita seringkali kedengaran,

aku ingin bahagia kak,
apa pantas aku seorang kerdil ini mengecap bahagia itu?

aku ingin bahagia kak,
apa pantas aku yang hina ini merasai kemanisan bahagia itu?

aku ingin bahagia kak,
apa pantas bagiku untuk berada dalam dakapan hangat kebahagiaan itu kak?

aku ingin bahagia kak,
apa pantaskah mereka menyalurkan kebahagian kepadaku kak?

aku ingin bahagia kak,
apa pantaskah aku hirup harumnya bagai bau kasturi bahagia itu kak?

kak,, oh aku ingin bahagia kak,
kak,, oh aku sangat ingin bahagia kak,

kau diam sahaja dianjung melihat penderitaan ku tanpa mampu membuat apa-apa,
kau diam sahaja dianjung tertunduk sayu mendengar jiwa ku merintih sayu,
kau diam sahaja dianjung bergoncang hatimu merasai pedih hatiku oleh derita,
kau diam sahaja dianjung menitis air matamu sambil berharap dapat membasuh luka disanubariku.

dan aku terus merintih sayu, syahdu, pilu dalam kelam malam, bawah gerimis hujan.

aku ingin bahagia kak.

Nur Zulieqha Mad Amin
Keningau, Sabah
(31.10.2010-0959 pm)

bagi yang sedang mencari bahagia, mintalah pada ALLAH agar dikurniakan bahagia di SYURGA-NYA yang abadi. dunia hanya tempat kita singgah mengutip apa yang ada dengan sedaya upaya untuk bekalan bertemu dengan Rafiul A'la Kekasih di Daerah Tinggi. biarlah didunia ini derita dan sengsara asal bahagia di alam kekal abadi.


bangkitlah jiwa-jiwa yang pernah kecewa dan yakinlah bahawa semua akan indah akhirnya pabila diizinkan olehnya untuk melangkah kaki ke SYURGA ALLAH yang abadi. bahagiakanlah jiwa dengan mengingati pada ALLAH, bahagiakanlah hati dengan rindu pada ALLAH, bahagiakanlah diri dengan mengabdi dan beribadah pada ALLAH yang ESA.

Tiada duka yang abadi di dunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malamkan berakhir harikan berganti
Takdir hidupkan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindu tanda cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati menyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bias perbaiki segala yang terjadi

Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rembulan dan matahari
Bunga yang mekar akan alyu akan mati
Malamkan berakhir harikan berganti
Takdir hidupkan dijalani

Nyanyian: Opick
Tajuk: Tiada Duka Yang Abadi


Bila ALLAH dihati kaki melangkah dengan penuh yakin dan hati dan jiwa sentiasa tenang walau berat dugaan yang datang. bahagia hanya dengan kasih dan cinta pada ALLAH.

No comments: