Thursday, March 6, 2014

Hari Ini Dalam Sejarah

Assalammualaikum semua. (ada yang membacakah?)

Post sebelum ini tentang aku mencari arah mana tujuan aku ketika bercuti menanam anggur ini. Tadi aku berjaya untuk mengedarkan 20 helai flayers Herbalife ke 20 buah rumah ditaman aku. 

Tapi aku tak bagi direct tetapi dimasukkan di dalam kotak peti surat. Aku belum mempunyai keyakinan nak face-to-face dengan orang untuk promote produk lagi. 

Aku panggil program aku ini sebagai: JOGGING & FLAYERS.

Aku tidak tahu adakah method aku ini berjaya atau tidak. Aku hanya buat apa yang aku rasa aku mampu untuk buat. Sebab:

I need to do something for me to feel I am not USELESS and JOBLESS.

Aku terfikir nak tanya upline aku dimana aku nak dapat tips agar aku berani nak bercakap dengan orang sebab aku memang tak suka face-to-face dengan orang. 

Aku: Nampak macam GANAS tapi sangatlah PEMALU

Like I said before: I hate crowd and crowded places including meeting people.

Tapi nak berniaga perlulah jumpa orangkan. Aku terfikir juga adakah aku ini determine enough untuk tebalkan muka, letak effort untuk berjaya. Nak berjaya susah tapi tak mustahil.

Emmmmm, susah kalau ada Personality Disorder macam aku ni. Nak buat keputusan pun susah dan keinginan pun tak diketahui.

Esok aku akan sambung lagi program aku dan tanya upline aku kalau ada training yang aku boleh ikut walaupun aku bukan supervisor. Kalau nak supervisor kena beli banyak sikit untuk layak baru dapat pergi mana-mana training. Nak beli mesti ada duit, duit aku kat Tabung Haji je lah. Nak keluarkan banyak prosedur.

And I hate drama and complicated things except number and calculation. 

Okey esok jumpa lagi. 

Wassalam. 

No comments: